Ik heb de bal zien zakken - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu Ik heb de bal zien zakken - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu

Ik heb de bal zien zakken

Blijf op de hoogte en volg Eline

28 Januari 2014 | Verenigde Staten, Philadelphia

Hoewel de feestdagen al even voorbij zijn, wil ik jullie toch nog even laten weten hoe de mijne zijn geweest. De dag van kerstavond heb ik dankzij het tijdsverschil eerst de kerstdiner thuis kunnen volgen via Skype. Dat maakte het een stuk gemakkelijker om mijn familie tijdens de feestdagen niet te hard te missen. Toen thuis het feest bijna gedaan was, was het tijd om zelf aan kerstavond te beginnen. Eerst zijn we naar de mis geweest en nadien heb ik gekookt (kip in jagersaus met appelmoes). Kadotjes hebben we nog niet uitgepakt, want die waren er zo gezegt nog niet. De Kerstman komt deze op kerstnacht onder de kerstboom leggen. Op kerstdag hebben we allemaal een beetje uitgeslapen en tijdens een uitgebreide brunch alle kadotjes open gedaan. Luke was natuurlijk super verwend met wel 10 kadotjes! En ook ik heb er gekregen, waarvoor ik mijn gastgezin erg dankbaar ben.

Nieuwjaar was een heel avontuur! Ik had met een vriendin afgesproken om naar Times Square te gaan en daar de bal te zien zakken. Ik moest in de voormiddag nog werken, dus om 14u kon ik pas mijn bus nemen. Om 16u kwam ik dan aan in New York, waar Ania me stond op te wachten aan de bushalte. We zijn dan eerst een McDonalds binnen gestapt om nog snel iets te eten en zijn dan naar Times Square gegaan. Daar waren alle straten al van 3 blokken ver afgesloten en overal stond politie. Die wilden ons niet binnen laten en stuurden ons van punt a naar b naar c. Na meer dan uur rondwandelen hadden we eindelijk een plek gevonden waar de politie mensen binnenlieten op Times Square. Natuurlijk stond er een super lange rij, maar ja, wat konden we anders doen dan aanschuiven? Toen het eindelijk onze beurt was om gecontrolleerd en gefouilleerd te worden zei de politie doodleuk dat we er niet in mochten omdat we een rugzak bij hadden. We moesten dus de rij verlaten. Daar stonden we dan, speciaal naar New York gegaan en we zouden niet eens op Times Square geraken (ondertussen was het al na 18u en werd er verteld dat Times square vol was). Op dat moment had ik de moed opgegeven en was ik al aan een plan B aan het denken. Ania daarentegen was nog niet klaar om de moed op te geven en gelukkig maar! Zij is aan elke politieagent die we tegenkwamen beginnen vragen of we toch niet binnenmochten en na een kwartiertje had ze een vriendelijke agent gevonden die ons toch door wou laten. Na een grondige fouillering mochten we dan, mét rugzak, Times Square betreden. :D
Het podium waar alle activiteiten gebeurden konden we spijtig genoeg niet zien, maar alles wat daar gebeurden lieten ze zien op de schermen. De bal konden we wel zien, we hebben hem dan ook zien zakken toen het aftellen begon.

Het was zeker een geweldige ervaring die ik aan iedereen kan aanraden. Al moet ik wel toegeven dat ik het niet nog eens zou doen. Honger en dorst had ik niet, maar hoe warm je je ook aankleed, uiteindelijk krijg je toch koud. En hoewel ik niet heel drinkend moest plassen was ik toch blij dat ik na al die uren naar de wc kon gaan.
Dus voor mensen die ooit nieuwjaar willen gaan vieren op Times Square raad ik het zeker aan, maar ik geef jullie deze tips mee:
- Zorg dat je er zo vroeg mogelijk bent (ten laatste 14u).
- Steek alles in je zakken zodat je geen rugzak nodig hebt.

Groetjes en tot de volgende!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Actief sinds 11 Feb. 2012
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 22178

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 23 September 2014

Au Pair jaar in de USA

18 Februari 2012 - 07 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: