khohpkhoenkha, sawatdiekha, laakohnkha - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu khohpkhoenkha, sawatdiekha, laakohnkha - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu

khohpkhoenkha, sawatdiekha, laakohnkha

Door: elineVermeerbergen

Blijf op de hoogte en volg Eline

21 Februari 2012 | Thailand, Singburi

wat een reis!
24 uur onderweg en dat helemaal alleen. Best wel eenzaam, niemand om mee te praten of je te helpen. Maar ik ben er geraakt, mijn koffer is ook aangekomen en mijn vliegtuig is in de lucht gebleven. :)
Ik ben dus gespaart gebleven van mijn grootste angsten.

aangekomen in Bangkok luchthaven begon de eerste uitdaging: mijn koffer vinden, de uitgang vinden en dan de persoon zoeken die me kwam ophalen. das allemaal gelukt en er was nog en nederlands meisje ook net geland, dus vanaf dat moment was mijn eenzame reis gedaan.
Al een geluk, want de weg van Bongkok naar Singburi was lang! Alhoewel het maar 140 km was, wat je in Belgie normaal op een uur en half doet. Hier moesten we eerst de metro nemen, een taxi, de bus (eenrit van 2 uur!) en dan nog eens de auto. enfin, we zijn dus 4 uur onderweg geweest, dus toen ik in het huis aankwam ben ik direct gaan slapen.
Mijn eerste indruk van Bangkok is dat het een vuile, oude, maar gezellig drukke stad is. :)

de volgende ochtend eerst gedoucht en mijn kleren van de vliegreis gewassen. dan gegeten en vertrokken voor de eerste dag van de introductieweek. eerst zijn we naar de bank gegaan om geld te wisselen en naar een winkel om zeep, schampoo en scheermesjes te kopen. tijdens het winkelen hebben we ineens onze eerste woordjes Thais geleerd: khohpkhoenkha = dank u, sawatdiekha = hallo en laakohnkha = tot ziens. :) nadien doorgereden naar enkele tempels en marktjes.

Vandaag zijn we naar Ayutthaya gegaan, de oude hoofgstad van Thailand. in de voormiddag zijn we enkele tempels gaan bezoeken. en ik moet zeggen, in het begin zien die tempels er allemaal heel indrukwekkend uit, maar als je er al 7 hebt gezien is het speciale er toch wat af...
Dan zijn we eerst gaan eten. Het eten valt hier goed mee. Gisteren en vandaag zijn we voor het middageten in een restaurant gaan eten. Ik vind het eten van daar wel beter dan het eten dat we in het huis krijgen. Het eten bestaat voornamelijk uit rijst, veel groeten en bijna altijd kip. en ook veel gefrituurde dingen.
Na het eten zijn we naar olifanten gaan kijken. Heel leuk!
Nadien hebben we nog wat rondgereden en zijn we nog wat winkels en marktjes gaan bekijken. In de late namiddag hebben we een boottocht gemaakt rond de stad. Heel leuk en veel te zien. :)
Om af te sluiten zijn we ook voor het avondeten in een restaurant gaan eten en dan zijn we terug naar huis vertrokken.

Dan ben ik zo snel als ik kon naar hier gekomen om dit verslagje te schrijven. :)

X


  • 21 Februari 2012 - 17:15

    Astrid:

    Goed bezig zus! Heel leuk om je reisverslagen hier te lezen. Ik spurt zo meteen naar huis om mama en papa ook te laten lezen! ;-)

    Toffe foto's! We willen meer van dat zien hoor!

    Xxxxx

  • 21 Februari 2012 - 20:15

    Marleen De Mamsie:

    hey zus, dat heb je goed gedaan! maak er de tijd van je leven van. X

  • 21 Februari 2012 - 22:17

    Papa:

    je reis,een hele belevenis om mee te maken.ben blij dat alles goed verlopen is en nu volop genieten van de opgedane indrukken.
    Have FUN
    paps

  • 22 Februari 2012 - 11:29

    Dominique:

    Heej Elineke!
    Wat leuk om iets van je te horen!
    Ben blij dat het je daar bevalt en dat je je er thuis begint te voelen!

    Hele leuke foto's ! Trek er nog maar wat!
    Amuseer je daar nog !!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Singburi

Eline

Actief sinds 11 Feb. 2012
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 22432

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 23 September 2014

Au Pair jaar in de USA

18 Februari 2012 - 07 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: