wat een week - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu wat een week - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu

wat een week

Door: elineVermeerbergen

Blijf op de hoogte en volg Eline

26 Februari 2012 | Thailand, Singburi

23 februari 2012
Vandaag een hele warme dag. Te warm om iets te doen eigenlijk, maar ja, we hebben een programma dus dat moeten we dan ook maar volgen.
In de voormiddag zijn we naar een lokaal schooltje gegaan. Dat was heel leuk. De kinderen zelf vinden het ook echt heel speciaal om een buitenlander te zien. Eerst staan ze van op afstand wat te staren, dan beginnen ze te wuiven en dan komen ze naar je toe om je aan te raken en handjes te geven. :)
We zijn naar het muzieklokaal gegaan en daar hebben eerst wij wat muziek gemaakt (er waren er 2 die piano konden spelen en 2 die gitaar konden spelen) en dan hebben de kinderen een liedje voor ons gezongen. :)
Na de school zijn we naar een klein museum gegaan over de geschiedenis van Thailand. Het was echt heel klein, want na een kwartier waren we al rond. veel geschiedenis zal Thailand dus niet hebben. :p
Het viel me op dat we zelfs om het museum binnen te gaan onze schoenen moesten uitdoen. Je moet echt overal je schoenen uitdoen: voor je een tempel binnen gaat, in de school voor je een klas binnen gaat, voor je het internetcafe binnen gaat,... En dat terwijl voeten als iets heel onrein worden gezien... (Het hoofd is heilig)
Na het muzeum zijn we nog naar een standbeeld van Thaise helden gaan zien.
Dat is iets wat ik niet zo goed snap aan deze cultuur: de templs en heilige beelden schieten hier als paddenstoelen uit de grond, maar mensen zijn helemaal niet verplicht om te bidden. En als ze het toch willen doen, mogen ze het even goed in hun eentje op een rustig plekje doen...
Wat ik wel leuk vind aan de tempels is dat je eerst op grote klokken moet slaan om de Boeddha te laten weten dat je er bent. :) Dat heb ik dus al een paar keer met veel plezier gedaan. :)

In de namiddag zijn we naar de grootste liggende Boeddha van Thailand gaan zien. (47m) Heel groot dus, maar eigenlijk niet zo speciaal. Elke Boeddha ziet er hetzelfde uit, hoe groot of hoe klein ook.
Na de Boeddha zijn we naar en marktje gegaan met allemal etenswaren. De geur was daar niet te harden en ik snap dus ook niet dat mensen daar vrijwillig rondlopen en ook nog eens eten kopen! :o

's avonds zijn we met zijn allen (alle vrijwilligers) naar Tesco gereden, een groot warenhuis. Op het gelijkvloers allemaal aparte winkeltjes en restaurants. Alle ja "restaurants", een pizzahut, een hamburgertent, een ijssalon, ... Daar ga ik dus elke donderdag mijn hart ophalen en de noedels en rijst even vergeten. :)
Op het eerste verdiep is er dan een gigantische supermarkt waar ik een pot nutellachoco heb gekocht voor bij mijn ontbijt. :)
Na het winkelen ben ik nog een milkshake gaan drinken in het ijssalon. Mmmmm!
Terug aangekomen bij de Twinhouse (mijn verblijfplaats) ben ik nog iets gaan drinken in de bar. Mijn eerst cocktail, een Mai Tai, geserveerd in een kleine emmer en dat voor maar 50 Bath! (= 1,10 euro)
Rond 12 uur ben ik dan gaan slapen om fris en monter aan de laatste dag van de week te kunnn beginnen.

24 februari 2012
Vrijdag en dus ook de laatste dag van de week. We waren allemaal dus redelijk moe en het was ook weer veel te warm. Al een geluk was het een rustige dag. In de voormiddag zijn we nog maar eens een tempel gaan bezoeken. Maar deze was iets anders dan de andere. Deze was een tempel met de "Boeddha footprint". Een hele mooie tempel met in het midden een gigantische voetafdruk. Aan de tempel waren ook weer veel klokken die we moesten luiden om te laten weten dat we aanwezig waren. :)
En ook een lange trap met gouden leuning. En de mensen geloven dat als je de trap kan oplopen zonder te ademen, dat je dan een wens mag doen. Dus ik heb mijn adem ingehouden en ben als een gek de trap op gelopen. :)
Moest dan wel een kwartier bekomen van de inspanning, maar ik heb mijn wens kunnen doen. :)

In de namiddag zijn we naar de "Monkey-tempel" gegaan. Nu ja, tempel? Eerder een ruine met allemaal apen. Het deed me een beetje denken aan Jungle book. In het begin had ik wel een beetje bang omdat het er zoveel waren, maar uiteindelijk was het heel leuk om ze eten te geven. :)
Thuisgekomen heb ik een lekker (koude) douche genomen en nog wat gerelaxed op de kamer.

25 en 26 februari 2012
Het is weekend!!! Zaterdag (gisteren) ben ik aan het zwembad gaan liggen en heb ik aan mijn kleurtje gewerkt. :)
In de namiddag heb ik dan geskyped met mijn mama, papa en zus. Heel leuk om ze na een week nog eens te horen.
's avonds zijn we naar de avondmarkt in het dorp geweest. Een hele leuke markt, waar je vooral (goedkope) kleren kan kopen. Heb dan ook 2 topjes gekocht voor 1 euro! :o Daar ge ik nog wel een paar keer terug naartoe denk ik. :)

Vandaag niet veel gedaan. vooral geschuild voor de zon. :)


Mijn eerste week is dus al voorbij en heb dus ook het eerste blad van mijn aftelkalender omgedraaid. :) Toen zag ik dat Hannah vandaag verjaard, dus: Een hele gelukkige verjaardag voor Hannah en zonnige groetjes en kussen vanuit Thailand!!!

  • 26 Februari 2012 - 09:52

    Kim Brunson:

    Hey peutie!

    Amai je hebt precies een leuke week achter de rug!
    Dat is er idd wel goedkoop, daar kan je wel zalige koopjes doen! Begin je morgen al met stage of heb je nog een weekje vrij? Ben je al naar die ziekenhuizen gaan zien? Daar ben ik ook wel benieuwd naar :)
    Ik vind het wel leuk dat we je via deze weg kunnen volgen, nog goed veel foto's trekken hé ;)

    Vrijdag hadden we het eerste feestje zonder jou, dat was wel vreemd!
    We missen je hoor!
    Doe da er nog goe en al veel succes op stage!
    x

  • 27 Februari 2012 - 16:36

    Dominique:

    Heeej Elineke!

    Ik ben echt blij dat je het daar goed hebt! Wat heb je gewenst? Ben wel nieuwsgierig hoor.. En je weet : maatje 38 he :D!

    Wij hebben juist onze eerste schooldag na de vakantie er terug opzitten.. En ik moet toegeven dat ik je al serieus begin te missen.. Ik en Hannah hadden tijdens de les een krijtje gevonden en uit miserie hebben we je naam op de bank geschreven .. Zodat je toch tussen ons midden was !
    Is dat niet lief?
    Hier is het nu 17.35 uur .. Ik denk dat jij je eerste stagedag er al op hebt zitten niet, of moet die nog beginnen?
    In ieder geval, veel succes en we zullen het nog wel horen he!

    DIKKE KUSSEN en niet verbranden !

    X

  • 27 Februari 2012 - 19:49

    Mamsie Marleen:

    Hey pop, ik ben blij dat ik je dagen wat kan volgen. ik vond het ook heel fijn om je zaterdag te horen. benieuwd hoe je nieuwe verblijf je gaat bevallen! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Singburi

Eline

Actief sinds 11 Feb. 2012
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 22432

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 23 September 2014

Au Pair jaar in de USA

18 Februari 2012 - 07 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: