weekend - Reisverslag uit Hat Yai, Thailand van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu weekend - Reisverslag uit Hat Yai, Thailand van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu

weekend

Door: elineVermeerbergen

Blijf op de hoogte en volg Eline

12 Maart 2012 | Thailand, Hat Yai

De nacht van vrijdag op zaterdag was het dan eindelijk zover: de reizigersdiarree of tourista. Of tenminste, dat dat ik toch. Ik werd 's nachts wakker met een misselijk gevoel en hevige krampen. Ik ben dan naar de wc gespurt en daar ff blijven zitten, maar uiteindelijk is alles droog gebleven en ben ik maar terug gaan slapen. Toen ik 's morgens opstond was alles over en was ik weer beter.
Maar omdat het zo plots gekomen was en ook zo plots weer weg was gegaan, was ik er toch niet echt gerust in. Ik dacht dat het misschien zou terugkomen, dus ik ben zaterdag maar gewoon thuis gebleven. Omdat het wel goed weer was heb ik heel de dag buiten in de schaduw gezeten en heb ik wat vanalles gedaan.
's Avonds vroeg de zus van Pee Nok of ik mee wou naar Phatthalung province met haar en een vriendin. En omdat ik me toch al heel de dag goed voelde ben ik mee gegaan.
Ik wist niet echt wat ze daar gingen doen, maar aangezien ze hadden gevraagt of ik mee wou, ging ik er vanuit dat ze gingen winkelen of een markt gingen bezoeken ofzo.
Maar niets was minder waar! Ze gingen naar een vriendin waarvan de oma 2 dagen geleden was overleden!
De familie was moslim en daar is het de gewoonte dat, wanneer er iemand overlijd dat je dan 3 dagen moet rouwen en op de 3e dag komen er dan vrienden en familie.
De familie vondt het al een geluk niet erg dat ik er bij was en 2 van de kleinkinderen van de overleden vrouw konden goed Engels, dus ik heb dan daar een hele avond mee zitten praten. En voor we doorgingen zijn er weer uitgebreid foto's getrokken. (zoals altijd als ik ergens voor de eerste keer kom)
En hoewel de familie het niet erg vond, vind ik het nog altijd heel raar dat je iemand meevraagt naar zo'n prive bijeenkomst.

Zondag zou ik dan naar het strand gaan: Samilla beach. Ik keek er al helemaal naar uit: lekker in de zon liggen niksen en af en toe is een duik gaan nemen in de prachtige zee. Maar niets was minder waar! We zijn eerst en vooral pas om 16 uur vertrokken omdat dan de ergste warmte van de dag voorbij is. Toen ik daar aankwam geen parelwit strand met palmbomen, maar een gewoon strand zoals bij ons met gigantische zandzakken die dienen als dijken. Geen helderblauwe zee met kleurrijke vissen, maar en zee zoals bij ons met golven. En geen zonnende mensen, maar allemaal mensen die in de schaduw zitten met hun kleren allemaal aan. Daar stond ik dan mooi met mijn bikini waar ik niets mee kon doen. Als ik wou gaan zwemmen dan zou het met mijn kleren aan zijn en daar was ik niet op voorbereid...

Het weekend is dus iets anders uitgedraaid dan ik gedacht had...

  • 13 Maart 2012 - 09:24

    Tante Lieve:

    jaja Eline, de verrassingen volgen mekaar wel op, zo te lezen. t' Is toch een andere cultuur, da's wel 't minste wat we kunnen zeggen

  • 16 Maart 2012 - 11:08

    Hannah!!:

    Heeeey Eline!!

    ik ben blij dat je het daar erg leuk hebt en ik vind je blog super om te lezen!
    hopelijk gebruik je je aftel kalender nog en mis je geen één verjaardag ;)
    heb je smsje ontvangen, ik kijk uit naar je terugkomst en datgene dat in je koffer zit voor mij :p
    heb daar nog veel plezier, we denken aan je en kijken uit naar 7 mei :D
    dikke kussen van mij!

  • 19 Maart 2012 - 15:42

    Dominique:

    Heeej Elini !!

    Ben kei blij dat je het daar zo goed hebt! Altijd kei leuk om te horen! En niet alles loopt zoals je het altyd wil he, je hebt al geluk dat het weer beter is :D! Hier gaat alles zijn oude gangetje.. Gwn op stage gaan en thuis komen. Vrijdag nog iets gaan drinken.. Toch een gemis dat jij er niet bij bent! Er is een leegte in de Crew! Maar voor we het weten zal je terug zijn! En dan gaan we eens zoveel feesten om van je gezelschap te genieten ;)!!

    Amuseer je nog !! DIKKE KUSSEN !!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Hat Yai

Eline

Actief sinds 11 Feb. 2012
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 22432

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 23 September 2014

Au Pair jaar in de USA

18 Februari 2012 - 07 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: