Werk, watervallen en weddings - Reisverslag uit Hat Yai, Thailand van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu Werk, watervallen en weddings - Reisverslag uit Hat Yai, Thailand van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu

Werk, watervallen en weddings

Door: elineVermeerbergen

Blijf op de hoogte en volg Eline

20 Maart 2012 | Thailand, Hat Yai

Vorige week was op het gebied van stage een beetje een verloren week. Ik heb heel de week vanalles en eigenlijk niks gedaan. Het was een beetje een chaos. Ik heb bijna elke dag iets anders gedaan: ik heb op de primary care unit (PCU) gewerkt, ik ben met de mensen van de thuiszorg mee geweest (wat wel heel leuk was), ik ben naar de Hospice foundation geweest (opvangtehuis voor dakloze ouderen), ... Vanelles dus, maar zelf heb ik niets kunnen doen en ik heb ook niet echt iets bijgeleerd.

Toen ik met de mensen van de thuisverpleegkunde ben meegeweest heb ik wel 2 enorme decubituswonden(voor de niet verpleegkundigen onder ons: doorligwonden of drukwonden) gezien. 1 was echt zo groot als mijn hand! :O De thuisverpleegkundigen hebben deze dan verzorgt en dat gebeurde op dezelfde manier als wij het doen, dus qua technieken staan ze hier zeker niet achter op ons. Hun materiaal is soms wel een beetje veroudert, maar het principe komt altijd op hetzelfde neer. Ik heb me dus nog niet echt moeten aanpassen.
Voor de rest was er vooral veel controle bij mensen met hypertensie. Ik heb zo'n beetje de indruk gekregen dat half Thailand met een hoge bloeddruk rondloopt... Bij deze controle kon ik niet veel doen. We moesten dan telkens de bloeddruk nemen (wat ik dan mocht doen) en voor de rest stelden de andere verpleegkundigen nog wat vragen aan de patient. Maar dit was allemaal in het Thais, dus ik verstond hier niks van...

Na de nogal chaotische week was het tijd voor het weekend. Voor zaterdag had ik al plannen gemaakt met Pee Ya en Pee Pom om naar de waterval te gaan. Ze zijn me dan om 11 uur komen ophalen en dan zijn we onderweg eerst ergens gaan lunchen. Dan zijn we doorgereden naar de waterval en daar werd ik helemaal overdonderd door de mooie natuur en de waterval zelf natuurlijk! Overal stonden hoge bomen met takken die over het wandelpad groeiden en er hingen dikke lianen van de bomen naar beneden. Ik voelde me precies Tarzan in de jungle, of in mijn geval Jane. :) Toen we gingen zwemmen kon ik het dan ook niet laten om van een liaan in het water te slingeren. :D Om 16 uur was ik dan terug thuis en dan ben ik nog naar de markt gegaan om nog wat Ma-muang (mango) te gaan halen. :)

Zondag was ik plotseling alleen thuis. Iedereen van mijn gastgezin was de deur uit en ik bleef alleen achter. Dit vond ik niet zo'n hele ramp. Kon ik lekker een chille dag houden met het huis voor mezelf. :) Ik had me dan ook in de zetel genesteld met de laptop voor mijn neus, tot ik om 15 uur telefoon kreeg van Pee Maew met de vraag of ik ooit al op een Thais huwelijk was geweest en of ik zin had om te gaan. (Een dokteres van in het ziekenhuis ging trouwen) Tuurlijk was ik daar nog nooit naartoe geweest en tuurlijk wou ik daar naartoe!! Ik heb dan rap een kleedje uit mijn koffer gevist (al en geluk had ik er eentje bij) en heb mijn haar wat deftig gelegd. Om 16 uur is Pee Maew me dan komen halen en om 18 uur zat ik in een poepchick hotel, in een gigantische zaal, helemaal underdressed...
De zaal was heel mooi, maar de bruid was echt nog mooier! Zo'n mooi kleed, echt zoals in de sprookjes! :O Gelukkig vond het bruidspaar het niet erg dat ik er bij was. Ik mocht zelfs mee op de foto's. :)

Het weekend heeft mijn chaotische week dus zeker goed gemaakt! :)

P.S.: voor foto's moet je maar op mijn facebook gaan kijken, want daar gaat het uploaden van foto's veeeeel sneller.
http://www.facebook.com/#!/media/set/?set=a.3142105882945.2137347.1573908870&type=3

  • 20 Maart 2012 - 20:06

    Kimper:

    Hey peutie!

    Merci om ons via je blog op de hoogte te houden hé, das echt tof! :D
    Hopelijk wordt het deze week minder chaotisch en kan je nog wat meer leren maar op zich leek deze week nog wel leuk, je kon zelf niet zo veel doen maar van te kijken leer je soms ook al wat hé... en mss mag je soms eens vragen of je iets mag doen, bv of jij die wonde is mag verzorgen?
    Je weekend zag er wel leuk uit! Dan heb je dat ook weeral eens meegemaakt en gezien hé zo een traditioneel trouwfeest ;) Heb de foto's ook gezien, echt tof :)
    Is mijn brief ondertusse al aangekome? :)
    Xx.

  • 21 Maart 2012 - 01:22

    De Peut:

    Hey Kim,

    Ik ben blij dat je mijn blog volgt. :)
    Spijtig genoeg heb ik je brief nog niet aangekregen. Ik hoop echt dat hij aankomt, want ik wil hem zeker lezen! Ik laat je iets weten als ik hem gekregen heb.

    XXX

  • 23 Maart 2012 - 20:33

    Danny Peeters - KHK:

    Fijn om je verhalen hier te mogen lezen ! Ik geniet stilletjes mee vanuit Lier.

  • 24 Maart 2012 - 09:25

    Dominique:

    Heeeel Elineke! Echt leuk om je verhalen te lezen! Ik probeer zeker elke dag te kijken om te zien wat je nog hebt meegemaakt.. Kei leuk allemaal!
    Heb je mijn brief al aangekregen? Hij is toch al een weekje verstuurd..
    Kzal dan toch is moeten gaan zien op facebook zeker? Maar ik weiger om er één aan te maken :D , kzal wel is gaan zien bij mijn zus, of bij de rest van de crew! Vrijdag back to the 90's. Leuk, maar niet zo leuk als met jullie allemaal erbij, en zeker met jou he ottepetot :D!
    Kmis je ! En vertel zeker nog hele leuke verhalen!! Dikke kussen
    X

  • 24 Maart 2012 - 16:13

    Hannah! !!!!!!!!!:

    IK HEB GEEN FACEBOOK, ik wil ook foto's zien.;(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Hat Yai

Eline

Actief sinds 11 Feb. 2012
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 22432

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 23 September 2014

Au Pair jaar in de USA

18 Februari 2012 - 07 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: