Weer een week voorbij - Reisverslag uit Hat Yai, Thailand van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu Weer een week voorbij - Reisverslag uit Hat Yai, Thailand van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu

Weer een week voorbij

Door: elineVermeerbergen

Blijf op de hoogte en volg Eline

25 Maart 2012 | Thailand, Hat Yai

Ik kan niet geloven hoe snel de tijd hier gaat! :O Weer een week voorbij.
Afgelopen week was een beetje hetzelfde als vorige week, alleen heb ik nu meer zelf kunnen doen.
Toen ik weer op de PCU stond heb ik gevraagt of ik bloed mocht trekken en dat was geen probleem. Ik heb dan een hele voormiddag bij de ene na de andere patient bloed getrokken. Dit gebeurt hier wel nog met een gewone spuit en naald en nadien worden de tubes gevuld. Maar op zich geen enkel probleem voor mij, het ging even goed. :)
Ik heb ook nog enkele Rabiesvaccins kunnen geven. (Word gegeven zoals een TBC test)
Ik heb ook enkele keren de dokter mogen assisteren bij een kleine ingreep onder lokale verdoving. 1 keer heb ik de verdoving mogen toedienen en nadien moest ik helpen met het bloed te stelpen.
De keer nadien was het een ingreep aan een abces op de rug van een vrouw. De dokter ging het abces opensnijden en alle etter er uit laten. Nadien mocht ik de isobethadinewiek in de wonde inbrengen. :)
Alles ging heel vlot, want alles gebeurt hier op dezelfde (steriele) manier als wij het geleerd hebben, dus ik heb me tot nu toe nog niet moeten aanpassen. :)

Ik heb ook 2 dagen met de fysiotherapeuten en de ergotherapeuten mogen meelopen. Daar heb ik ook enkele dingen mogen doen, zoals de machines uittesten die ze gebruiken voor warmtetherapie te geven. :)
Ik heb ook mee therapie mogen geven aan enkele kinderen. Hoewel ik niet echt goed wist wat ik aan het doen was, vonden ze het precies toch goed. (Zowel de kinderen en als de fysiotherapeut)

Als laatste ben ik dan ook nog eens terug geweest naar de Hospice foundation en daar heb ik oefeningen moeten doen met de fitnesrekkers die we vorige week gemaakt hebben. Eerst waren de ouderen niet zo enthousiast om mee te doen, maar toen 1 persoon toch besloot van mee te oefenen, volgden er al snel een paar anderen. :)

Gisteren ben ik dan met Pee Pom en dokter Ko naar de zoo geweest. Dat was heel leuk, maar ook heel vermoeiend. Eerst en vooral omdat het heel warm was. En ten tweede omdat het de bedoeling was dat je met de auto door het park zou rijden, maar wij hadden dat niet door en hebben alles te voet gedaan. :p
En toen we naar de zeehondenshow gingen kijken hadden ze op een gegeven moment een vrijwilliger nodig en natuurlijk werd de 'farang' of met andere woorden de buitenlander (IK dus!) gekozen. Ik heb dan 2 hele natte en naar vis ruikende kussen van de zeehond gekregen. :D
Nadien zijn we dan nog naar een avondmarkt gegaan met heel veel handgemaakte spulletjes.

Vandaag had ik geen plannen en ik heb er dan ook maar een lazy sunday van gemaakt. Ik heb voor de eerste keer in 5 weken enkele van mijn kleren eens gewassen in een wasmachine. (i.p.v. handwas) Voor de rest heb ik even buiten gezeten, tot het weer bewolkt werd...

P.S.: Speciaal voor Hannah zal ik in de loop van de komende week proberen wat foto's op mijn blog te zetten. Maar of het er veel gaan zijn weet ik niet, want het gaat echt super traag...

P.S.S.: Voor al diegene die een brief hebben gestuurd: ik heb er nog geen enkele aangekregen. Ik hoop echt dat ik ze krijg en dat ze niet ergens in de wereld verloren zijn gegaan. :(

  • 25 Maart 2012 - 18:20

    Kimper:

    Hey peutie!

    Je hebt precies een leuke week achter de rug, lijkt me :) Ik ben blij dat het goed met je gaat en dat je al wat meer hebt mogen doen deze week! Tof om je verhalen te lezen! Grappig da ze jou als 'blanke' weer kozen in de dierentuin hé haha dan heb je dat ook weeral eens meegemaakt ;)
    Ik hoop dat het zo blijft op stage en dat je nog veel kan zien en doen, zodat het leerrijk is hé ;)
    Doe zo verder, amuseer je nog, geniet er nog van en nog veel succes hé!
    xXx

  • 25 Maart 2012 - 19:22

    Van De Mama:

    ik geloof nooit dat jij nog zin hebt om hier terug in een ziekenhuis te werken, veel te saai!

  • 26 Maart 2012 - 09:18

    Thiana:

    Ooh da klinkt allemaal zo leuk! ;D
    en spannend! ;D mss moet ik dr toch ook is over nadenke of ik geen buitelandse stage gaa doen :p

    groetjs! <3

  • 29 Maart 2012 - 19:21

    Hannah:

    Merci Eline :p

    Ahja Bijna iedereen heeft een brief naar u gestuurd... misschien is het adres dan toch niet goed vertaald...

    Ik was juist van plan vandaag mijn brief op te sturen... echt grappig al zeg ik het zelf... check bij pee pom of het wel het juiste adres is en dan zal ik mijn brief opsturen :D

    dikke kus

  • 01 April 2012 - 10:17

    Dominique:

    Heej Elineke! Je hebt echt elke week iets heel leuks te vertellen! Amai! Ben echt super blij voor je! Kan niet geloven dat je al bena terug komt eigenlijk! En ik ben ook blij dat mijn brief is aangekomen :D!

    Gisteren was het Back to the 90's, twas echt super leuk! Maar natuurlijk niet zo leuk als vorig jaar, kan ook niet he ;)! Twas wel weeral een hele goeie sfeer en super goeie muziek! Een goed begin van de paasvakantie dus :)!
    Allez ja.. Werken aan het AP zekers..

    En ik ben ook heel blij dat je meer foto's gaat zetten hier.. Want voor diegene zonder facebook, hoe weinig ook, kunnen we toch ook iets zien he :D. Dat zullen wel alleen ik en Hannah zijn maar toch ;) . Je kent ons he !

    Allez Elineke, Beleef nog maar heel veel en ik kijk uit naar je brief!

    Dikke kus! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Hat Yai

Eline

Actief sinds 11 Feb. 2012
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 22432

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 23 September 2014

Au Pair jaar in de USA

18 Februari 2012 - 07 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: