Met Ko naar Koh - Reisverslag uit Hat Yai, Thailand van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu Met Ko naar Koh - Reisverslag uit Hat Yai, Thailand van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu

Met Ko naar Koh

Door: elineVermeerbergen

Blijf op de hoogte en volg Eline

10 April 2012 | Thailand, Hat Yai

Mijn voorlaatste week stage heb ik op de Medicine ward en ICU Neuro gestaan.

Op de medicine ward lagen allemaal patienten die een CVA hadden gedaan of hartproblemen hadden (zoals Acuut myocardinfarct). (Een geneeskunde dienst dus). Er was dus niet veel te doen, voor mij dan toch. Het grootste werk was al het papierwerk in orde maken (ze gebruiken hier nog geen computers), maar daar kon ik niet bij helpen, want alles is in het Thai. :(
En er was ook een probleem met het feit dat ik geen uniform had. Ik heb wel proberen uitleggen dat dat op de andere afdelingen geen probleem was, maar hier vonden ze dat wel een probleem. Ik heb dan vooral gekeken en uitleg gekregen over de beademingstoestellen, want er lagen 7 patienten die beademd werden. Ik heb dan af en toe wel mogen helpen bij het aspireren van deze pasienten.

Op de ICU Neuro heb ik ook niet zo heel veel kunnen doen. Ik heb wel patienten mee kunnen wassen, want 2x per dag krijgen alle patienten (10) een volledig bedbad. En om het uur worden alle parameters van op de monitors opgeschreven. Om de 2 uur krijgt iedereen wisselhouding om decubitus te voorkomen. En ik heb ook veel kunnen aspireren, want iedereen werd kunstmatig geventileerd.
Hier heb ik wel veel interessante dingen gezien. Zo was er een man met een drain in 1 van de hersenventrikels. En 2 personen met een primitief systeem om de diep veneuze druk te meten. En dan was er een man die thuis van de trap was gevallen en een acuut subduraal hematoom had en dat heb ik heel duidelijk op de ct-scan kunnen zien. :)

In het weekend ben ik dan met dokter Ko (en haar ouders) naar Koh Samui geweest. De eerste dag hebben we wat rondgerden en dan zijn we naar 'Grandmother stone' en 'Grandfather stone' gaan zien. Het zijn 2 rotsen die lijken op de geslachtsdelen. :D We zijn ook naar een waterval gaan zien en zijn een markt gaan bezoeken.
De tweede dag zijn ik en dokter Ko naar 'Angthon National Marine Park' gevaren met een boot, terwijl haar ouders op Koh Samui bleven. Daar hebben we eerst een berg beklommen (het was echt een helse toch en super warm!) om bovenaan van het geweldige uitzicht te genieten. Dan moesten we natuurlijk nog heel de weg terug naar beneden... Beneden aangekomen ben ik direct in de zee gesprongen om af te koelen. :) Dan zijn we doorgevaren naar een ander eiland en daar hebben we weer een berg beklommen om naar een helderblauw meer te gaan zien. Gelukkig was deze beklimming niet zo lang, dus nadien was er nog tijd om te gaan snorkelen. :)

Ik heb dus weer een heel geslaagde week EN weekend achter de rug! :)
En met spijt in het hart ben ik nu dan ook bezig aan mijn laatste week stage... :(

  • 11 April 2012 - 09:07

    Kim:

    Hey peutie!

    Heb je brief aangekregen, jééj!! Bedankt en ook voor het kaartje! :)
    Ben wel jaloers op het goede weer daar hoor want hier vind ik het maar koud :(
    Je hebt toch weer wat bijgeleerd deze week hé, je cursus neurologie heb je gedeeltelijk in de praktijk gezien ;)
    Zo te horen heb je ook een fantastisch weekend gehad, zalig genieten!
    (Heb de mail naar jou en Van Keer gestuurd, hopelijk is hij goed maar ik denk wel dat hij overtuigd gaat zijn ;))
    Amuseer je nog!
    Xx

  • 11 April 2012 - 15:05

    Dominique En Hannah:

    Eeeeeelinnnnee!!

    Super leuk dat je eindelijk de les van neurologie eens hebt kunnen toepassen!
    Je hebt trouwens toch foto's getrokken van die rotsen want die willen we wel zien ze :D :D !! (Dominique) ohjah: bedankt voor je brief en het mooie kaartjes! Echt super leuk!!

    Hannah: heey eline! Ik ben een beetje te laat om mijn super toffe brief op te sturen, het duurt ongv 2 weken vooraleer er een aankomt... en dan ben je wss al aan het rondtrekken. Toch nog veel plezier de laatste weken en we zullen je snel genoeg terug zien! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Hat Yai

Eline

Actief sinds 11 Feb. 2012
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 22432

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 23 September 2014

Au Pair jaar in de USA

18 Februari 2012 - 07 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: