aardbbbevvving - Reisverslag uit Hat Yai, Thailand van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu aardbbbevvving - Reisverslag uit Hat Yai, Thailand van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu

aardbbbevvving

Door: elineVermeerbergen

Blijf op de hoogte en volg Eline

12 April 2012 | Thailand, Hat Yai

Zoals vele van jullie gisteren misschien wel op het nieuws hebben gehoord, is er in de Indische oceaan een aardbeving geweest die ook in Thailand voelbaar was.
Op het moment dat het gebeurde (rond 16 uur, lokale tijd) zat ik op een stoel aan mijn bureau te schrijven. Het voelde een beetje alsof ik duizelig werd en evenwichtsstoornissen kreeg, maar het duurde maar heel kort. Ik heb er verder ook niet over nagedacht wat het zou kunnen zijn. Maar doen hoorde ik plots veel mensen op de gang en hoorde ik hen zeggen 'earthquake'. De verpleegkundige die bij mij was zei dan dat er een aardbeving geweest was en dat we allemaal naar buiten moesten gaan. Iedereen is dan naar buiten gewandelt, want paniek was er totaal niet.
We hebben dan buiten op de parking staan wachten op eventueel nieuws over naschokken, maar na een half uurtje kregen we bericht dat het veilig was om terug naar binnen te gaan. Iedereen is dan gewoon naar huis vertrokken, want we hadden gedaan met werken.
Bij ons was het dus helemaal niet zo spectaculair. We hebben de aardbeving wel gevoeld, maar alle stoelen en banken zijn gewoon blijven staan. Er zijn andere delen in Thailand, zoals Phuket, waar ze het harder hebben gevoeld.

Maar nadien kwam dan het nieuws over een eventuele tsoenamie. In verschillende delen van Thailand is dan ook het rampenplan afgekondigd en zijn mensen geevacueerd.
Hier bij ons (in Hat Yai) was dat niet het geval. Wij zitten dicht tegen de Baai van Thailand (oostkant) terwijl de aardbeving in de Indische oceaan heeft plaatsgevonden (westkant). Dus hier is alles rustig gebleven.
En de kans op een tsoenamie was veel kleiner dan in 2004, want dit keer was het een horizontale aardbeving i.p.v. een vertikale zoals in 2004. Bij een horizontale heb je veel minder kans op een tsoenamie omdat de aarde en dus ook de zee op een andere manier bewegen.

Al bij al heb ik dus niet veel gemerkt van al de heisa en ik ben ook geen enkele moment bang geweest.
En gelukkig hebben we geen tsoenami gehad, want volgende week begint mijn vakantie en dan ga ik naar Phuket. Dus ik ben blij dat alles heel is gebleven :)

  • 15 April 2012 - 17:48

    Ons Mama:

    ik ben ook blij dat jij heel gebleven bent! gelukkig voor niemand een tsunamie, en ja: phuket is er weer bovenop, laat het aub zo blijven!

  • 20 April 2012 - 16:33

    Dominique:

    Jajaj Eline, een aarbeving.. Spannend zeg! Ondertussen zal je al wel op vakantie zijn zeker! Geniet ervan en laat jezelf eens gaan :)!
    Ik ben met men stage bezig op het operatiekwartier in Middelheim. Wel interessant enzo.. Dinsdag hersenen gezien.. Echt bangelijk :D.
    Geniet nog van je verlof en we zien elkaar binnen 17 dagen!!

    kuuuuus X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Hat Yai

Eline

Actief sinds 11 Feb. 2012
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 22432

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 23 September 2014

Au Pair jaar in de USA

18 Februari 2012 - 07 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: