terug waar ik ben begonnen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu terug waar ik ben begonnen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu

terug waar ik ben begonnen

Door: elineVermeerbergen

Blijf op de hoogte en volg Eline

26 April 2012 | Thailand, Bangkok

Ondertussen is mijn vakantie begonnen en ben ik beginnen rondreizen, dus internet is niet altijd zo vanzelfsprekend. Vandaar dat het verslag van mijn laatste week stage met heeeel veeel vertraging wordt geplaatst. :)

De laatste week stage was heel leuk! Ik stond terug op de PCU waar ik ook mijn eerste week gewerkt heb.
Ik heb heel de week 'zelfstandig' kunnen werken, voor zover dit mogelijk was natuurlijk. Aangezien al het papierwerk in het Thais was, moesten de andere verpleegkundigen tegen mij zeggen wat er moest gebeuren bij de patient, maar ik mocht het dan wel alleen uitvoeren, terwijl zij de papieren invulden.
Ik heb veel bloed getrokken, vaccins klaargemaakt en gegeven (Rabies en Tetanis) enkele keren kleine wondzorg kunnen doen, bloedglucose kontroleren,...
Het was dus echt heel leuk!

Donderdag (12/4) moest ik dan van iedereen afscheid nemen en dat was soms wel emotioneel. Met enkele personen heb ik echt wel een goede band opgebouwd en ik mis hen nu soms wel.
Enkele mensen hebben mij zelfs cadeautjes gegeven, zodat ik hen nooit zou vergeten!
Gelukkig bestaat er zoiets als facebook en skype, dus ik hoop dat we contact kunnen blijven houden. En zolang ik in Thailand ben kan ik hen ook nog bellen en sms'en, wat we dan ook regelmatig doen. :)

Ik heb mijn week dan afgesloten met een feestdag. Vrijdag 13 april begon het feest voor het Thaise nieuwjaar, ook wel 'Songkran festival' genoemd. :)
In de grote steden, zoals Bangkok en Chang Mai vieren ze dit 4 dagen (in Hat Yai vieren ze maar 2 dagen) en dan is het de traditie dat iedereen met water op elkaar gooit.
Dit doen ze om gezuiverd te worden en het nieuwe jaar met een schone lijn terug te beginnen.
Om elkaar een gelukkige nieuwjaar te wensen smeren ze dan klei op elkaars gezicht.
Dus toen ik vrijdag thuiskwam van een dagje mee Songkran te vieren had ik dringend een douche nodig! :D

Zaterdag (14/4) ben ik dan om 18u met de bus terug vertrokken naar Singburi, waar ik de eerste week in Thailand ook heb doorgebracht.
Ik ben dan zondag om 9u aangekomen. De week van 16/4 heb ik dan een hele week met olifanten gewerkt. Ik had hier meer van verwacht en het sloog dan ook een beetje tegen.
De activiteiten die we met de olifanten deden waren wel altijd leuk, maar duurden nooit zolang. Dit zorgde er voor dat we tussen de activiteiten door altijd lang moesten wachten.
Gelukkig zat ik in een hele toffe groep en we hebben de uren dus gewoon aan elkaar gepraat en gelachen. :)

Afgelopen weekend ben ik dan met dezelfde mensen van de olifantenweek naar Bangkok gekomen. We hebben dan met zijn allen de weekendmarkt bezocht. Deze was heeeeeeeel groot en er waren heeeeel veel buitenlanders. Dat was wel even wennen, want voor de afgelopen 9 weken, was ik altijd 1 van de enigste geweest, dus ik was het ondertussen wel gewoon dat de mensen me aanstaarden en me aanspraken.
En dat was nu helemaal niet meer het geval...
Na de weekendmarkt volgde dan weer een emotioneel afscheid, want ieder ging zijn eigen weg.
Ik ben dan met 2 deense meisjes meegegaan om samen met hen 1 nacht te verblijven in een guesthouse.

Zondag moest ik dan tegen 15u op de luchthaven zijn, want dan ging mijn zus landen.
Ik ben dan tegen 12u mijn reis begonnen, zodat ik zeker op tijd zou zijn. En gelukkig maar, want mijn zus haar vliegtuig was een uur te vroeg geland!
We zijn elkaar dan in de armen gevlogen en er zijn toch enkele traantjes gevloeid. We hadden elkaar dan ook al 2 maanden niet meer gezien.
Ondertussen zijn we al 4 dagen in Bangkok en we hebben al veel gezien en gedaan.
Morgen vertrekken we dan ook naar Koh Samet om 3 dagen op het strand te liggen.
Ik ben wel blij dat we kunnen verhuizen, want hoe leuk Bangkok ook was, de drukte en de opdringerige mensen zijn wel vermoeiend.

Dit was dan ook mijn laatste reisverslag, want binnen een dikke week ben ik terug thuis. Dus dan kan ik het laatste deel van mijn reis live vertellen aan iedereen die het nog wil horen. :)

  • 26 April 2012 - 17:43

    Kimper:

    Super tof peutie!

    Geniet er nog maar met volle teugen van, rust goed uit en amuseer je tijdens je vakantie!
    Je thuiskomst komt nu dichterbij, ik kijk er al naar uit om je terug te zien! :)

    Nog veel plezier,
    Tot snel!
    Xx

  • 27 April 2012 - 17:04

    Laatste X De Mamsie:

    awel poppemie, dat heb je heel goed afgerond met je stage...en nu een verdiende vakantie! ben benieuwd je te zien, helemaal volwassen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Eline

Actief sinds 11 Feb. 2012
Verslag gelezen: 662
Totaal aantal bezoekers 22432

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 23 September 2014

Au Pair jaar in de USA

18 Februari 2012 - 07 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: