Druk druk druk! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu Druk druk druk! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu

Druk druk druk!

Blijf op de hoogte en volg Eline

28 Maart 2014 | Verenigde Staten, Philadelphia

Het lijkt al een eeuwigheid geleden dat ik nog eens iets van mij heb laten horen via mijn blog! Mijn excuses daarvoor.
Na de feestdagen is het in de maand januari allemaal een beetje stil gevallen. Ik heb bijna heel de maand niks gedaan, behalve gewerkt.
Maar dan, zo rustig als januari was, zo druk waren februari en maart! Vandaar dat het zo lang geleden is, druk druk druk!
Het is begonnen met een skiweekend samen met mijn hostfamily en vrienden van hen. We zijn naar de Pocono mountains getrokken en logeerden daar in een typische houten berghut. Heel gezellig allemaal en het had veel gesneeuwd, dus perfecte omstandigheden voor het snowboarden.
Het weekend daarop ben ik op skiweekend gegaan met 3 vrienden. We hadden een begeleide busreis vastgelegd, met wat achteraf bleek, een Chinese organisatie. 1 ding heb ik geleerd van dat weekend: Chinezen kunnen alles heel goedkoop aanbieden, maar de kwaliteit is niet schitterend. We hebben bijna een heel weekend op de bus gezeten! In het hotel was geen warm water (door problemen met de boiler), we moesten om 5u al uit ons bed om dan maar 5 uurtjes te kunnen snowboarden en op weg naar huis is de bus in panne gevallen, waardoor we 7u aan de kant hebben gestaan. Gelukkig stonden we net voor een kerk en de mensen van de kerk waren vriendelijk genoeg om ons binnen te nemen en dan ook nog eens boterhammetjes te smeren en thee en koffie te zetten. Het wachten op een nieuwe bus had dus veel erger kunnen zijn. Gelukkig hebben we met onze positieve ingesteldheid toch geprobeerd het beste van het weekend te maken en we hebben toch goed gelachen.
Na al het skieen was de tijd aangebroken waarop vrienden en familie van het thuisfront me kwamen bezoeken. Mijn zus met haar vriend waren als eerste aan de beurt. Eerst ben ik hen voor 1 dag gaan opzoeken in New York en nadien zijn zij naar Philadelphia gekomen. Ik heb hen dan op 2 dagen “mijn” stad laten zien. We zijn ook 1 dag naar Washington gegaan. Het was super tof om hen nog eens te zien en tijd met hen door te brengen. Toen ze weer weg waren mistte ik hen precies harder dan daarvoor.
Het weekend nadat mijn zus terug vertrokken was, kwamen mijn vrienden Hannah en Evi op bezoek. Ik heb ook hen Philly laten zien en het was super om nog eens vollop te kunnen bijpraten en lachen. Ook bij hen viel het afscheid me zwaarder dan ik had gedacht.
En afgelopen weekend is Anke (au pair van New York) me nog eens komen bezoeken. Das ook altijd plezant als zij er is! :)
Allemaal avonturen dus en het is nog niet gedaan! Morgen komen mijn zus en mama aan in New York, dus zondag ga ik weer een dagje naar The big Apple om hen op te zoeken. En volgende week vertrek ik voor een week met hen op vakantie naar California. Daar kijk ik al enorm naar uit!

Voor diegene die het zich afvragen: met werk, Luke en mijn hostfamily is nog altijd alles in orde! ik weet niet of ik het al eens gezegd heb, maar mijn hostmom is zwanger, dus eind juli komt er een baby girl bij! Iedereen kijkt er naar uit, behalve Luke. Die ziet het niet echt zitten dat hij alles zal moeten delen vanaf dan.

  • 28 Maart 2014 - 22:48

    Hannah(crewlid):

    Heey Eline
    Lang geleden he! ;)
    Ja het afscheid viel me ook erg zwaar, maar gelukkig hebben we de moderne technologie om in contact te blijven. Al vind ik een slappelachbui op café in phily nog steeds leuker ;)
    We horen elkaar nog wel!
    Groetjes Hannah

  • 30 Maart 2014 - 17:45

    Kim (member Of The Crew):

    Hey peutie!
    Ik heb toch wat spijt dat ik niet mee naar Amerika ben gegaan... Zo te horen is het echt de moeite. Mss kunnen we ooit samen nog eens teruggaan ;) Het is heel goed meegevallen heb ik al van Hannah vernomen :) Wel leuk dat je hen hebt kunnen terugzien hé ;) Ik kan me voorstellen dat het afscheid zwaar was... Gelukkig heb je je vrienden daar nog zodat je sociale leven doorgaat hé :) Als je eens tijd hebt, mss na al het belgische bezoek, dan moeten we dringend eens skypen! Want dat is er nog steeds niet van gekomen :(
    We missen je echt enorm in onze crew hoor peutie!
    Zaterdag gaan we iets drinken in de Koersk (vroegere Bar Popular), het is er heel mooi geworden! Het zal dus ons crewstamcafé blijven ;) We zullen zaterdag zeker aan je denken!
    Nog veel plezier en hopelijk wordt het daar ook wat goei weer want hier hebben we al enkele warme en zonnige dagen gehad :)
    x Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Actief sinds 11 Feb. 2012
Verslag gelezen: 587
Totaal aantal bezoekers 22184

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 23 September 2014

Au Pair jaar in de USA

18 Februari 2012 - 07 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: