Lijstjes maken - Reisverslag uit Borsbeek, België van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu Lijstjes maken - Reisverslag uit Borsbeek, België van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu

Lijstjes maken

Blijf op de hoogte en volg Eline

17 September 2013 | België, Borsbeek

Het is bijna zover, een jaar naar Amerika! Ik kan bijna niet geloven dat het eindelijk zover is, na maanden lange voorbereiding.
Nu mijn vertrek zo dichtbij komt beginnen de zenuwen toch te komen. Een jaar is wel lang, zal ik mijn familie toch niet te veel gaan missen? Zal ik me thuis voelen bij mijn gastgezin? Zal ik me kunnen aanpassen aan de Amerikaanse cultuur? Zal ik er wel vrienden maken? Allemaal vragen waar hopelijk na een jaar alleen maar positieve antwoorden op te geven zijn.

Mijn laatste week in ons klein Belgen-landje is er 1 van laatste voorbereidingen en afscheid nemen. De belangrijkste zaken zoals een leuk gastgezin vinden, paspoort met visum, verzekering, enzovoort zijn allemaal in orde. Nu zijn het nog de kleine dingen, zoals Amerikaanse dollars gaan halen bij de bank, voorraad medicatie gaan halen bij de apotheek, vervoer regelen om van de luchthaven naar mijn hotel te geraken (voor de introductieweek logeer ik in een hotel), enzovoort. En misschien nog wel de moeilijkste taak van allemaal: inpakken! Keuzes maken en kiezen is altijd een beetje verliezen. Welke belangrijke dingen mag ik absoluut niet vergeten? Mijn kamer ligt dan ook vol met briefjes waar lijstjes op staan: to-do lijstjes en dingen die ik absoluut bij moet hebben. Ik ben er nog niet helemaal uit en er zullen nog moeilijke beslissingen gemaakt moeten worden.

Wat ook niet zo leuk is, is het afscheid nemen van familie en vrienden. Ik zal nog langsgaan bij beide grootouders, enkele vrienden komen nog op bezoek voor een klein afscheidsfeestje en natuurlijk volgt er ook nog een klein feestje met het gezin. Om het afscheid wat te verzachten en het gemis te beperken heb ik een hoop foto's laten ontwikkelen om mee te nemen. En natuurlijk zal de moderne technologie met Skype, facebook, e-mail, twitter en instagram ook wel helpen. :)

Op naar mijn volgende avontuur! Ik ben er klaar voor! (Of toch bijna ;p)

  • 18 September 2013 - 10:47

    Dominique:

    Hej Elineke, wou toch al even reageren op je bericht zodat je weet dat ik alles zal volgen wat je hier op noteert.

    Ik kan niet geloven dat je echt een jaar weggaat.. Een jaar zonder Eline, hoe gaan we dat overleven?
    We zullen er wel doorkomen, skypen gaan we zeker en vast doen!

    Ga me nu wat mentaal voorbereiden op vrijdag, anders zal het een triestige bedoening gaan worden..

    Mis je nu al.

    X Dominique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Actief sinds 11 Feb. 2012
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 22432

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 23 September 2014

Au Pair jaar in de USA

18 Februari 2012 - 07 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: