New York, I love you! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu New York, I love you! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu

New York, I love you!

Blijf op de hoogte en volg Eline

28 September 2013 | Verenigde Staten, New York

De introductieweek zit er op. Het was een korte week met lange dagen. En als ik dacht dat het zware papierwerk er op zat, dan had ik het mis. Aan het einde van de week heb ik nog een hele stapel verzameld van dingen die in orde gebracht moeten worden: social security number aanvragen, bankrekening openen, non-drivers license aanvragen,... Ik zal de komende weken dus weten wat doen!

De dagen waren lang, tijdens de dag moesten we uren in een lokaal zitten en kregen we informatie over vanalles en nog wat. De eerste dag hebben we alle regels overlopen van het au pair programma, alle redenen waarvoor we naar huis gestuurd kunnen worden. Ook hebben we nog info gekregen over wat er nog moet gebeuren. Toen kreeg ik het wel even benauwd. Wanneer ik aan dit avontuur begon dacht ik alleen maar aan een goede afloop. In de voorbije week ben ik wel even met de neus op de feiten gedrukt van wat er fout kan gaan of wat ik fout kan doen waardoor ik terug naar huis moet. Ook al het officiële werk met alle papieren is dus nog niet in orde. Ik denk dat ik maar volledig geïnstalleerd zal zijn tegen dat ik bijna terug naar huis moet.
De tweede dag hebben we heel de ontwikkeling van het kind overlopen van de geboorte tot 13 jaar. Dit was een welgekome herhaling en was wel nuttig. We hebben ook tips gekregen over moeilijk gedrag en hoe we hier op moeten reageren, welke activiteiten we kunnen doen bij welke leeftijd, enzovoort. Allemaal nuttige dingen dus!
De laatste dag was helemaal gewijd aan first aid en CPR. Gezien mijn studies kinderverpleegkunde was dit een beetje overbodig voor mij. Aangezien dit de langste dag was (van 8.30u tot 18u) was ik zeer blij wanneer hij eindelijk gedaan was.

'S avonds waren we altijd vrij en we hebben dan ook zo veel mogelijk toeristische dingen gedaan. Times Square, central park, statue of Liberty, ground zero en Empire state Building. Ik heb dus wel het 1 en ander gezien, maar toch niet zoveel als ik zou willen.

Mijn volgende verslag zal gaan over de eerste week/weken bij mijn gastgezin.

Tot dan!

  • 29 September 2013 - 22:54

    Katrien:

    Hey Eline!
    Blij om te lezen dat je daar zo goed begeleid wordt en informatie krijgt. Dat was bij mij niet het geval in Rome en daar had'k bij nader inzien wel kunnen gebruiken :D
    Heel veel succes ginder en vooral PLEZIER!!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Actief sinds 11 Feb. 2012
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 22432

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 23 September 2014

Au Pair jaar in de USA

18 Februari 2012 - 07 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: