School... Pffff! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu School... Pffff! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu

School... Pffff!

Blijf op de hoogte en volg Eline

14 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Philadelphia

De tweede week is ook alles goed verlopen.
Maandag kwam mijn locale coordinator op bezoek om kennis te maken. Zij is de persoon waar ik naartoe kan met al mijn vragen of problemen. We hebben het vooral gehad over de lessen die ik moet volgen. Als au pair zijn we verplicht 6 studiepunten aan een hogeschool of universiteit te volgen. We mogen wel zelf kiezen welke vakken we volgen. Ik had een leuke les gevonden van 3,5 studiepunten, maar alle plaatsen waren volzet. Nu sta ik op de wachtlijst, dus fingers crossed dat er iemand wegvalt. Een andere les (voor 2 studiepunten) die ik ga volgen is een 'pastry and bakery class' aan de restaurant school.

Dinsdag had ik weer afgesproken met enkele andere au pairs om iets te gaan drinken. Dat was gewoon op cafe en omdat het goed weer was konden we buiten op het terras zitten. Het was dus heel anders dan vorige keer: geen luide muziek, dus we konden een echt gesprek hebben en geen zatte/kotsende mensen deze keer. Het was dus meer mijn ding. :)

Omdat het woensdag slecht weer was, had de mama voorgesteld een taxi te bellen die ons naar 'Smiths memorial Playground' kon brengen. Een oude mansion met 3 verdiepingen dat volledig is volgepropt met speelgoed voor kinderen van 0 tot 5 jaar. Leek me een leuk idee, tot ik in de taxi stapte. De taxirit heeft dubbel zo lang geduurt, omdat de man de weg niet wist! Hij heeft 2x naar een collega moeten bellen en 2x de weg moeten vragen aan voorbijgangers! Ö Ondertussen bleef de meter maar oplopen. Sarah had gezegd dat de rit iets van een 10 dollar zou zijn en wij zaten al over de 20! Normaal gezien ben ik een heel vriendelijk en rustig persoon, maar toen heb ik toch gereklameerd hoor. Toen we eindelijk aangekomen waren heb ik de man 15 dollar gegeven en daar moest hij maar tevreden mee zijn! Gelukkig deed hij daar niet moeilijk over.

Donderdag ben ik met 3 andere au pairs naar de cinema geweest. Op donderdag kosten de ticketjes maar 5 dollar, wat dus net iets minder is dan €5. En natuurlijk was het eten en drinken in de cinema kei duur (duurder dan de ticketjes), maar was alles wel gratis refill.

Vrijdag moest ik een onderbroken dag werken, van 8u tot 11u en van 18u tot 24u, omdat de ouders 's avonds hadden afgesproken met vrienden. Dat gaf me de kans om in de dag naar de bank te gaan en een bankrekening te openen. Dat is gelukt en in de loop van volgende week zou ik mijn bankkaart in de brievenbus moeten krijgen. :) Nu alleen nog mijn social security number in orde brengen, maar zoals je misschien al gehoort hebt op het nieuws is de government gesloten, dus dat gaat niet. Het is dus wachten tot dat wordt opgelost, hoe lang dat ook gaat duren. Dan natuurlijk zorgen dat alles in orde komt met mijn lessen en als ik ook nog een hobby kan vinden, wordt het een geweldig jaar!

  • 16 Oktober 2013 - 15:54

    Cyber Bomma En Bompa Op Bezoek Bij Tante Rita:

    Dag Elinekeke,
    Wij wachten al een tijdje op je adres van ginder. We zouden je graag eens een briefje schrijven.
    Volgende week gaan we met tante Martha en nonkel Jef naar zee in Floreal.
    We zijn blij dat je het zo goed hebt met je kindje. Hopelijk komt je papierwinkel snel in orde.
    Het weer is hier triestig, zo te horen is het bij jullie nog wat meer zomer.
    We zijn blij dat we nu blog ook eens kunnen lezen hebben. Bompa gaat nu ook computerlessen volgen zodat we ook naar jou kunnen bloggen;-))
    Dikke kus van bomma en bompa en geniet van je nieuwe avontuur.

    Eline ook dikke kus van tante Rita en nonkel Victor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Actief sinds 11 Feb. 2012
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 22432

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 23 September 2014

Au Pair jaar in de USA

18 Februari 2012 - 07 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: