De tijd vliegt! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Blijf op de hoogte en volg Eline

07 November 2013 | Verenigde Staten, Philadelphia

Eindelijk nog eens een verslag! De voorbije 2 weken heb ik vanalles gedaan. Met Luke ben ik naar de brandweerkazerne geweest om naar de brandweerauto's te gaan kijken. Dat vond hij geweldig! Hij praat er nu soms nog over. :)
Vorige week was het natuurlijk ook Halloween! We hebben ons met heel het gezin verkleed en hebben dan mee in de parade gewandeld. Nadien konden de kinderen 'Trick-or-treat'en en waren er ook kraampjes met cakejes, brownies, snoepjes,... Er was echt gigantisch veel volk. 'S Avonds ben ik natuurlijk naar een Halloweenfeestje geweest en dat was leuk, iedereen was verkleed. Voor de rest had ik natuurlijk mijn normale agenda met 'playgroup', 'music class' en 'reading hour' in de bib.

Zelf heb ik ook niet stil gezeten. Ik ben met Hana en Darrel naar de bowling geweest en dat was wel heel leuk. Spijtig dat we maar met 3 waren, dus ik hoop dat als we volgende keer terug gaan dat er dan meer volk kan komen.
Ook ben ik mijn nicht Lisbeth en haar vriend gaan bezoeken in New York. We hebben heel de dag door de straten van new York en Brooklyn gefietst waarbij ik allemaal nieuwe dingen gezien heb.
Met Sarah (mijn hostmom) heb ik een self-defense class gevolgd, omdat er de laatste tijd nog al veel verhalen in het nieuws komen van overvallen en aanrandingen. Ik dacht dus dat we een paar coole karatemoves gingen leren voor als iemand ons aanvalt, maar dat was dus niet het geval. We hebben geleerd wat we moeten doen en hoe we ons moeten gedragen om te voorkomen dat iemand ons aanvalt. Hoe we zelfverzekerd kunnen rondlopen: kin hoog, borst vooruit, grote passen nemen, rondkijken en roepen als we ons bedreigd voelen. Ik vond het allemaal wel een beetje grappig en ik kan me niet inbeelden dat ik ooit echt zo over straat zou lopen.
Afgelopen weekend is Marissa (een Belgisch meisje waarmee ik samen vanuit België ben vertrokken) van Washington DC overgekomen om mij te komen bezoeken. Zaterdag hebben we een groot deel van Philadelphia rondgewandeld en zo heb ik zelf ook wat dingen gezien. Want daar had ik tot nu toe nog niet echt tijd/goesting voor gehad. Zondag zijn we dan naar een 'hunger games event' geweest in New Jersey. Ik had daar gratis kaartjes voor. Het was leuk om eens te doen, maar gelukkig dat het gratis was. Geld had ik er niet aan willen geven.

Vanavond is mijn eerste 'baking and pastry class'. Ik ben eens benieuwd wat dat gaat geven. En dit weekend ga ik met Anke (het andere Belgische meisje dat samen met mij is vertrokken) naar Washington DC Marissa bezoeken. Dus alleen maar leuke vooruitzichten. :)

  • 08 November 2013 - 23:04

    Dominique (van Op Het Werk):

    Hoi Eline!

    Elke keer dat ik een verslag van je lees ben ik zo blij en wil ik ook afkomen ;)! Klinkt echt allemaal super leuk en spannend, raar om te denken dat jij daar woont en alles in het echt ziet.

    Hier is het nu 23.02 u en ik zit op het werk. Zit weer met nachten opgeschept en ben nu men eerste aan het doen.. Ben al aan het aftellen tot de ochtend .. Maar nu is het in Amerika ook nog geen nacht dus veronderstel ik dat jij ook nog wakker bent :)! Toch iemand .
    Allez, zal maar wat verder gaan werken, dan gaat de tijd misschien wat vooruit..

    Amuseer je nog en wees voorzichtig met die aanrandingen enz.. Maar jouw klep is toch luid genoeg om die aanvallers weg te jagen :D! Mopje ;)!

    X Dominique

  • 22 November 2013 - 17:01

    Papa:

    Hey Elineke,

    langs deze weg een heel gelukkige verjaardag gewenst daar in het verre Amerika.
    hier gaat alles zijn gewone gang in een guur koud en grijs weer.

    vier ze nog goed en ik wacht al op het volgende verslag.

    kusjes

    papa

  • 27 November 2013 - 12:41

    Hannah(crewlid):

    heeeey eline

    zo via facetime gaat nogal stroef maar steeds ben ik gelukkig als ik je verslagen kan lezen en hoor dat alles goed gaat. Hopelijk kan ik in maart naar jou toe komen, moet nog wel op het werk verlof krijgen...

    Hahaha... ik denk dat jij in staat bent om je goed te verdedigen.. cfr de les fixatie in KHK (heb er nog stijve armspieren van!) en zoals domi het zegt, je stemt telt voor 2! :D

    Ik mis je zotte inbreng en je gelach/gezwans
    hopelijk kan ik in maart naar je toe komen (kun je me misschien leren bakken... :p)

    kusjes uit het koude België
    Hannah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Actief sinds 11 Feb. 2012
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 22432

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 23 September 2014

Au Pair jaar in de USA

18 Februari 2012 - 07 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: