Giving thanks - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu Giving thanks - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Eline Vermeerbergen - WaarBenJij.nu

Giving thanks

Blijf op de hoogte en volg Eline

02 December 2013 | Verenigde Staten, Philadelphia

Weer bijna een volle maand die gepasseerd is. Het weekend in Washington met Anke en marissa was zeer leuk! We hebben enkele musea bezocht en natuurlijk ook een bezoekje gebracht aan Obama in zijn witte huis. We hebben vooral veel gebabbeld en gelachen!
Ondertussen zijn mijn kooklessen ook begonnen en dat gaat allemaal goed. We zijn een kleine groep van 8 personen, van verschillende leeftijden. De chef is vriendelijk, maar soms een beetje moeilijk te verstaan (hij praat nogal door zijn neus). Maar ik doe het graag en ik ben ondertussen de persoonlijke broodbakker van het gezin. :)
Ook mijn eerste kappersbeurd is een feit. Daarvoor ben ik naar de kappersschool hier in Philadelphia geweest. Je haar wordt dan geknipt door studenten, met natuurlijk het risico dat het slecht gedaan is, maar je betaald wel maar $16 (€12). Mijn haar was niet schitterend geknipt, maar voor maar €12 was het zeker oke. :)
En natuurlijk was het 22 november ook mijn verjaardag! Jaap en sarah hadden een lekkere chocoladetaart voor mij gekocht en ze hadden ook een kaartje. Als cadeau hadden ze pralines en 2 cinematickets. 's Avonds zijn we eerst pizza gaan eten en dan zijn we naar een basketbal game van de Philadelphia's 76'ers gaan kijken. En omdat het mijn verjaardag was hebben ze gewonnen. :) Jaap en Sarah hebben dus zeker hun best gedaan om er een leuke dag van te maken (en dat was het ook), maar toch miste ik mijn mama haar traditionele verhalen van vroeger toen ik klein was.
Donderdag 28 november was het Thanksgiving, een traditionele Amerikaanse feestdag. Hierbij een kleine geschiedenisles om het ontstaan van Thanksgiving uit te leggen. Thanksgiving is ontstaan in 1621, toen de pelgrims na zeer hard werken hun oogst hadden kunnen redden en er zeker van waren dat ze door de winter zouden geraken met genoeg voedsel. Hun dankbaarheid was zo groot dat ze besloten een feest te houden. Bij dit feest nodigden ze enkele indianen uit en om hun dankbaarheid te tonen brachten de indianen geschenken mee. Tijdens dit gezamenlijk feest lieten de pelgrims en indianen alle conflicten die ze met elkaar hadden achter zich.
Traditioneel wordt er tijdens het Thanksgiving diner kalkoen gegeten met sweet potatoes, cranberries, appels en als dessert pumpkin pie. Jaap en Sarah hadden enkele vrienden uitgenodigd en Marissa is ook bij ons komen vieren omdat zij alleen thuis was. In totaal waren we met 10, een gezellige groep. We zijn rond 16u begonnen en rond 21u waren we allemaal rond en voldaan. Het was een heel gezellige avond, met veeeeeeeel eten, drank en gebabbel.

  • 03 December 2013 - 20:25

    Tante Grety:

    dag Eline

    Ik ben blij te horen dat het je in Philadelphia zo goed is meegevallen , het ziet er een toffe familie uit.
    Ik zag er lekker zoetigheden in beeld, amai ik kreeg al goesting, heb je dat zelf gemaakt misschien?Omdat ik lees dat je kooklessen volgt.
    Zo Eline ik wens je nog een fijne tijd ginder, geniet ervan, groetjes
    tante Grety

  • 28 December 2013 - 22:15

    Hannah (crewlid):

    heey eline

    mmmmmm....taart, ik ben al verkocht en dat brood ziet er ook super lekker uit!
    Ik mis je erg hier in belgië, tis maar stil in bar popular zonder onze 'klepper'!

    het jaar zit er weer bijna op, nog enkele dagen en we zijn al volop aan het aftellen naar de moment dat we je kunnen bezoeken in USA of dat je in september terug komt. Jaja ons Evi zou ook in maart, samen met mij, naar je toe kunnen komen!!!

    Veel succes in je bakcursus, bedankt voor het kerstkaartje en ik wacht vol spanning op je volgende geschreven brief.
    Ahja een tip: geef die chef is een busje Sofrasolone, dan zal zijn neus wat ontzwellen :p

    veel groetjes hou ons op de hoogte
    groetjes Hannah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Actief sinds 11 Feb. 2012
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 22432

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 23 September 2014

Au Pair jaar in de USA

18 Februari 2012 - 07 Mei 2012

Mijn buitenlandse stage

Landen bezocht: